Početna

O nama

Kursevi

Reference

Zaposleni

Kontakt

E-learning

Programiranje u Scratch-u (osnovni nivo)
  • Registracija
srenfrdeitrues

Informacije o obuci:

Broj časova: 32

Ciljna grupa: deca III, IV i V razreda osnovne škole

Dinamika: 1x 90 min nedeljno

Potrebno predznanje: Scratch vizuelni programski jezik namenjen je učenicima već od trećeg razreda osnovne škole. Kurs ne zahteva nikakvo predznanje programiranja, ali je neophodno da učenici vladaju osnovnim korišćenjem miša i tastature, kao i nastavnim gradivom iz matematike. Osnova engleskog jezika i latinica takođe su od značaja, iako nisu preduslov kursa.

Oblast programa: informatika

Cilj kursa:

Zanima nas programiranje, predstavljanje vaših interaktivnih priča, zabavljate se sa animacijama? Scratch vizuelni programski jezik je izvanredno okruženje za učenje, kreativno razmišljanje i sistematično zaključivanje, a uz mogućnost podela projekata sa ostalima, komentarsanja i prerađinanja tuđih. Scratch vizuelni programski jezik je pravo mesto da počnete da se družte i postanete timski igrači. Ovde nema pravih i pogrešnih rešenja, već ste u prilici da slobodno mozgate, izmišljate i igrajući se učite o osnovama programiranja i informatičke pismenosti.

Šta ćete znati posle kursa:

  • Primenjuje principe bezbednosti i zdravlja na radu.
  • primenjena znanja iz oblasti računarstva
  • Scratch je jezik koji se radi putem platforme na internetu i sve što je potrebno je računar i internet konekcija. U okviru ove platforme mogu se videti i tuđi radovi, različiti zadaci, rešenja i praktični primeni ovog jednostavnog programskog jezika. Na ovoj platformi mogu da se objavljuju radovi, likovi, igre i zadaci.
  • Jedna od najzanimljivijih funkcija Scratch vizuelnog programskog jezika je takozvano „remiksovanje“. Svaki objavljeni rad na Scratch platformi može biti remiksovan: to znači da možete projekat koji vam se sviđa, sagledati kako je urađen, promeniti ga i doraditi, a onda objaviti ponovo.
  • Scratch vizuelni programski jezik jedan je od savremenih “alata za razmišljanje” koji je osmišljen posebno za decu školskog uzrasta. Već dugo se koristi u okviru savremenih obrazovnih sistema koji pod obrazovanjem ne podrazumevaju samo reprodukciju činjenica ili analitički način razmišljanja, već i stvaranje novih veza među već poznatim činjenicama, i veoma važan, sintetički princip.

Struktura kursa:

  • Bezbednost i zdravlje na radu
  • upoznavanje sa Scratch radnim okruženjem
  • kreiranje jednostavnih animacija
  • vođenje likova korišćenjem tastature i miša
  • kreiranje jednostavnih igrica u kojima se koriste ponavljanje, grananje i odlučivanje
  • upoznavanje editora slika i kreiranje sopstvenih likova
  • čuvanje, učitavanje i deljenje programa
  • položaj i kretanje lika na pozornici
  • kornjača grafika
  • usklađivanje akcija razmenom poruka
  • aritmetičke i logičke operacije
  • promenljive
  • kreiranje igrica u kojima se koriste promenljive za praćenje rezultata