Informacije o obuci:
Broj časova: 32
Ciljna grupa: deca V razreda osnovne škole i starija
Dinamika: 1x 90 min nedeljno
Potrebno predznanje: Kurs je namenjen starijim osnovcima, deci od V razreda osnovne škole i starijima. Pored osnovne informatičke pismenosti i poznavanja rada na računaru, podrazumeva i nastavna gradiva osnovnih škola iz matematike i informatike. Preporučuje se učenicima koji već imaju osnovna znanja iz oblasti programskih jezika ili su već uspešno završili Osnovni kurs Scratch vizuelnog programskog jezika.
Oblast programa: informatika
Cilj kursa:
Uz pomoć računara rešavamo mnoge, svakodnevne zadatke. A da bi računari znali šta treba da rade, moramo da ih za to programiramo. Kako ćemo morati da mislimo umesto svog računara, prvo moramo dobro da razumemo problem: da ga shvatimo, analiziramo i raščlanimo na manje, sasvim jednostavne probleme koje lako umemo da rešimo. Tada, treba da smislimo uputstvo za rešavanje svakog od ovih manjih problema. A da bi računar mogao da razume, moramo da mu saopštimo uputsva jezikom koji on može da razume. A to je Scratch.
Šta ćete znati posle kursa:
- Primenjuje principe bezbednosti i zdravlja na radu.
- primenjena znanja iz oblasti računarstva
- Ovo programsko okruženje preporučuje se za razumevanje svih programskih jezika i informatičkih sistema jer na jednostavan način i kroz igru objašnjava posebne vrste algoritamskog mišljenja i osnažuje razumevanje računarskog okruženja.
- Ovaj program olakšava razumevanje osnovnih principa programiranja i tako podstiče radoznalost, strpljenje i logičko razmišljanje.Sve navike koje se stiču u ovom okruženju namenjenom učenicima veoma su važne za kasniji razvoj, profesionalno usavršavanje i socijalizaciju – u svim oblastima, a ne samo u IT sektoru ili za programere.
Struktura kursa:
- Bezbednost i zdravlje na radu
- osnovni elementi programske logike
- različiti tipovi podataka i operacije sa njima
- liste
- stringovi
- kreiranje prezenatacija i kvizova
- kloniranje likova
- realizacija procedura razmenom poruka i korišćenjem uvedenih naredbi
- crtanje geometrijskih figura
- primeri simulacija i obrazovnih programa
- kreiranje igara