Početna

O nama

Kursevi

Reference

Zaposleni

Kontakt

JPOA

Programiranje u Scratch-u (osnovni nivo)
  • Registracija

Informacije o obuci:

Broj časova: 36 sati

Ciljna grupa: deca III, IV i V razreda osnovne škole

Dinamika: 1x 60 min nedeljno

Scratch vizuelni programski jezik namenjen je školarcima već od prvog razreda osnovne škole. Naš kurs ne zahteva apsolutno nikakvo predznanje programiranja, ali je neophodno da đaci vladaju osnovnom upotrebom miša i tastature, te nastavnim gradivom iz matematike. Osnova engleskog jezika i latinica takođe su od pomoći.

Sadržaj kursa:

  • upoznavanje sa Scratch radnim okruženjem
  • kreiranje jednostavnih animacija
  • vođenje likova korišćenjem tastature i miša
  • kreiranje jednostavnih igrica u kojima se koriste ponavljanje, grananje i odlučivanje
  • upoznavanje editora slika i kreiranje sopstvenih likova
  • čuvanje, učitavanje i deljenje programa
  • položaj i kretanje lika na pozornici
  • kornjača grafika
  • usklađivanje akcija razmenom poruka
  • aritmetičke i logičke operacije
  • promenljive
  • kreiranje igrica u kojima se koriste promenljive za praćenje


Oblast programa:
informatika

Cilj kursa:

Zanima nas programiranje, predstavljanje vaših interaktivnih priča, zabavljate se sa animacijama? Scratch vizuelni programski jezik je izvanredno okruženje za učenje, kreativno razmišljanje i sistematično zaključivanje, a uz mogućnost podela projekata sa ostalima, komentarsanja i prerađinanja tuđih. Scratch vizuelni programski jezik je pravo mesto da počnete da se družte i postanete timski igrači. Ovde nema pravih i pogrešnih rešenja, već ste u prilici da slobodno mozgate, izmišljate i igrajući se učite o osnovama programiranja i informatičke pismenosti.

Šta ćete znati posle kursa:

  • Primenjuje principe bezbednosti i zdravlja na radu.
  • primenjena znanja iz oblasti računarstva
  • Scratch je jezik koji se radi putem platforme na internetu i sve što je potrebno je računar i internet konekcija. U okviru ove platforme mogu se videti i tuđi radovi, različiti zadaci, rešenja i praktični primeni ovog jednostavnog programskog jezika. Na ovoj platformi mogu da se objavljuju radovi, likovi, igre i zadaci.
  • Jedna od najzanimljivijih funkcija Scratch vizuelnog programskog jezika je takozvano „remiksovanje“. Svaki objavljeni rad na Scratch platformi može biti remiksovan: to znači da možete projekat koji vam se sviđa, sagledati kako je urađen, promeniti ga i doraditi, a onda objaviti ponovo.
  • Scratch vizuelni programski jezik jedan je od savremenih “alata za razmišljanje” koji je osmišljen posebno za decu školskog uzrasta. Već dugo se koristi u okviru savremenih obrazovnih sistema koji pod obrazovanjem ne podrazumevaju samo reprodukciju činjenica ili analitički način razmišljanja, već i stvaranje novih veza među već poznatim činjenicama, i veoma važan, sintetički princip.

Struktura kursa:

  • Bezbednost i zdravlje na radu
  • upoznavanje sa Scratch radnim okruženjem
  • kreiranje jednostavnih animacija
  • vođenje likova korišćenjem tastature i miša
  • kreiranje jednostavnih igrica u kojima se koriste ponavljanje, grananje i odlučivanje
  • upoznavanje editora slika i kreiranje sopstvenih likova
  • čuvanje, učitavanje i deljenje programa
  • položaj i kretanje lika na pozornici
  • kornjača grafika
  • usklađivanje akcija razmenom poruka
  • aritmetičke i logičke operacije
  • promenljive
  • kreiranje igrica u kojima se koriste promenljive za praćenje rezultata