Početna

O nama

Kursevi

Reference

Zaposleni

Kontakt

JPOA

Programiranje u Python-u
  • Registracija

Informacije o obuci:

Broj časova: 32

Ciljna grupa: deca od V razreda do VIII razreda osnovne škole i učenici srednjih škola

Dinamika: 1x 90 min nedeljno

Potrebno predznanje: Osnovni kurs Python programskog jezika namenjen je početnicima u programiranju, ali poželjno je i da dobro vladate matematikom i eventualno fizikom. Poznavanje nekog drugog pogramsog jezika (Scratch ili C#) uzima se u obzir. Python je logičan nastavak i lak prelaz na algoritamsko programiranje.

Oblast programa: informatika

Cilj kursa:

Osnovni kurs Python programskog jezika namenjen je učenicima srednjih škola i učenicama starijih razreda osnovne škole, od V do VIII razreda.

Python nije vizuelni programski jezik poput Scratch jezika, ali pruža jasno i prijatno okruženje za rad, zbog čega je programski jezik koji ima mogućnosti za lak prelazak sa nekog vizuelnog jezika u svet kodovanja.

Šta ćete znati posle kursa:

  • Primenjuje principe bezbednosti i zdravlja na radu.
  • primenjena znanja iz oblasti računarstva, matematike, fizike
  • naredbe, izraze i promenljive
  • uslovljavanje problema
  • razvijanje logičkih pretpostavki
  • zadavanje funkcija
  • igra pogađanja,
  • programiranjke štoperice
  • klasična igra – poput “Ponga”.
  • crtanje
  • unos sa miša,
  • liste i rečnice
  • osnove objektno orijentisanog programiranja
  • rad sa trakama slika
  • osnove fizike igara, kreiranje likova,
  • dodavanje muzičke podloge i zvukova igrama
  • skupovi
  • animacije

Struktura kursa:

  • Bezbednost i zdravlje na radu
  • Osnovne aritmetičke operacije i njihova primena (sabiranje, oduzimanje, množenje, složeni izrazi i promenljive, celi i realni brojevi)
  • Celobrojno i realno deljenje
  • Ugrađene funkcije (osnovni pojam, minimum i maksimum, apsolutna vrednost, ostale matematičke funkcije)
  • Definisanje funkcija (svrha, primeri, funkcije sa više rezultata)
  • Nizovi (nadovezivanje, učitavanje, dužina i izdvajanje delova, pretraga i cifra u niski)
  • Strukture podataka (liste, skupovi, torke, rečnici)
  • Grananje (naredbe, poređenje, provera pripadnosti listi, skupu i rečniku, logičke vrednosti, kombinovanje više logičkih uslova, konstrukcija elif)
  • Izmena vrednosti promenljivih (promene skalarnih vrednosti i vrednosti lista i rečnika)
  • Ponavljanje (brojačke promenljive, izmene u petlji, prolazak kroz listu, nisku, rečnik, uslovne i ugnežđene petlje)
  • Kornjača grafika (naredbe, linijski programi, ponavljanje, grananje petlje, procedure, slobodno crtanje)
  • Karel robot (linijski programi, ponavljanje, grananje, razni lavirinti)
  • Osnovni algoritmi (sabiranje, brojanje, množenje, minimum i maksimum, preslikavanje, filtriranje, pretraga)