Informacije o obuci:
Broj časova: 32
Ciljna grupa: deca od V razreda do VIII razreda osnovne škole i učenici srednjih škola
Dinamika: 1x 90 min nedeljno
Potrebno predznanje: Osnovni kurs Python programskog jezika namenjen je početnicima u programiranju, ali poželjno je i da dobro vladate matematikom i eventualno fizikom. Poznavanje nekog drugog pogramsog jezika (Scratch ili C#) uzima se u obzir. Python je logičan nastavak i lak prelaz na algoritamsko programiranje.
Oblast programa: informatika
Cilj kursa:
Osnovni kurs Python programskog jezika namenjen je učenicima srednjih škola i učenicama starijih razreda osnovne škole, od V do VIII razreda.
Python nije vizuelni programski jezik poput Scratch jezika, ali pruža jasno i prijatno okruženje za rad, zbog čega je programski jezik koji ima mogućnosti za lak prelazak sa nekog vizuelnog jezika u svet kodovanja.
Šta ćete znati posle kursa:
- Primenjuje principe bezbednosti i zdravlja na radu.
- primenjena znanja iz oblasti računarstva, matematike, fizike
- naredbe, izraze i promenljive
- uslovljavanje problema
- razvijanje logičkih pretpostavki
- zadavanje funkcija
- igra pogađanja,
- programiranjke štoperice
- klasična igra – poput “Ponga”.
- crtanje
- unos sa miša,
- liste i rečnice
- osnove objektno orijentisanog programiranja
- rad sa trakama slika
- osnove fizike igara, kreiranje likova,
- dodavanje muzičke podloge i zvukova igrama
- skupovi
- animacije
Struktura kursa:
- Bezbednost i zdravlje na radu
- Osnovne aritmetičke operacije i njihova primena (sabiranje, oduzimanje, množenje, složeni izrazi i promenljive, celi i realni brojevi)
- Celobrojno i realno deljenje
- Ugrađene funkcije (osnovni pojam, minimum i maksimum, apsolutna vrednost, ostale matematičke funkcije)
- Definisanje funkcija (svrha, primeri, funkcije sa više rezultata)
- Nizovi (nadovezivanje, učitavanje, dužina i izdvajanje delova, pretraga i cifra u niski)
- Strukture podataka (liste, skupovi, torke, rečnici)
- Grananje (naredbe, poređenje, provera pripadnosti listi, skupu i rečniku, logičke vrednosti, kombinovanje više logičkih uslova, konstrukcija elif)
- Izmena vrednosti promenljivih (promene skalarnih vrednosti i vrednosti lista i rečnika)
- Ponavljanje (brojačke promenljive, izmene u petlji, prolazak kroz listu, nisku, rečnik, uslovne i ugnežđene petlje)
- Kornjača grafika (naredbe, linijski programi, ponavljanje, grananje petlje, procedure, slobodno crtanje)
- Karel robot (linijski programi, ponavljanje, grananje, razni lavirinti)
- Osnovni algoritmi (sabiranje, brojanje, množenje, minimum i maksimum, preslikavanje, filtriranje, pretraga)